KOMENTARZE do: Ciamcialamcia

Dziękuję serdecznie, Prowincjałko
Bogactwa nie sposób w końcu znaleźć gdzie indziej niż wewnątrz siebie. Tak sobie trawestuję znane powiedzenie o szczęściu - mając obydwie te wartości za pokrewne.
Fotografie, rodzinne powiedzonka, świadomość obecności przodków (może patrzą nam przez ramię?), śledzenie przez okna pociągu czy samochodu ich - więc własnych - śladów na ziemi - wydają mi się być jakimś oddechem nieśmiertelności.
PS Czy może istnieć ktoś nic a nic nie warty?
Pozdrawiam nieustająco serdecznie.

2009-01-24 13:46 AgnieszkaZet 47 1751 zablokuj Od A do Zet (nabytego) odadozet.salon24.pl
...

Pamięć
Pamięć jest bogactwem - jak kiedyś napisałaś, Agnieszko. Natomiast moje stwierdzenie zawarte w obecnej notce, że "jestem więc bogata" (bo mam o czym snuć wspomnienia) potraktowałam jako przekorny bon mocik. Jako bankrut na wielu życiowych frontach wiem, że i bogactwo pamięci mogę starcić. Być może dlatego przelewam na blog tyle wspomnień?

2009-01-24 19:07 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

To prawda
wiel można stracić. Mam jednak nadzieję, że nie wszystko.
I w końcu nie musi się tracić, niekiedy tak sie składa i już, próżno dociekać, dlaczego. Skoro wszystko jest po coś (wierzę w to), więc pamięć stanowi nasze wiano, dzięki któremu możemy iść ku innym bogatsi, nie tracąc niczego z siebie.
Tak mi się wydaje.

2009-01-24 21:13 AgnieszkaZet 47 1751 zablokuj Od A do Zet (nabytego) odadozet.salon24.pl
...

Jeszcze o pamięci
Mama moja lubiła mówić i potrafiła ze swadą snuć opowieści. Zasoby swej pamięci przelała w pamięć moją, a ja teraz - jak widać - przelawam je na blog.
Dziewczynka ciamcialamcia zajmuje w niej miejsce specjalne. Dzięki opoweści Mamy widzę tę scenę w pociągu, ale co ważniejsze - słyszę słowa wymieniane z tamtą babcią. Te słowa żyją we mnie - nawet akcent oraz intonacja, z jaką były wymawiane 90 lat temu.
Dlaczego o tym piszę: ten drobny epizodzik pomógł mi swego czasu uwierzyć w rzetelność przekazu ewangelicznego. Uczniowie wsłuchiwali się w słowa Mistrza, który mówił do nich nowym językiem o rzeczach nowych. Chłonęli każde Jego słowo i dokładnie powtarzali innym, aż po jakimś czasie zdecydowano się spisać słowa Jezusa dotychczas krążące w przekazie ustnym.
Po moim doświadczeniu z Ciemcialamcią wiem, że to jest możliwe.

2009-01-25 12:25 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Zbyt
często boję się pytać. Choć wiem, że jeśli nadal zwlekać będę, nie znajdę świadka. Czuję jednak, że tak akurat powinnam postąpić.

2009-01-25 23:21 AgnieszkaZet 47 1751 zablokuj Od A do Zet (nabytego) odadozet.salon24.pl
...

Tak, powinnaś
Pytaj, słuchaj, pamiętaj - medytuj :)

2009-01-26 09:51 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl


TEKST - tutaj


.