KOMENTARZE do: Dramatis personae

.
amen.
Bardzo mi się podobał ten cykl tekstów.

2009-03-26 17:55 Sosenka 271 5520 zablokuj ... sosenka.salon24.pl
...

Prowincjałko
+

2009-03-26 18:51 hildegarda 20 366 zablokuj Blog. Wersja beta bez fleta hildegarda.salon24.pl
...

Prawdziwa
kompozycja pierścieniowa. Troska jak refren.
Pozdrawiam.

2009-03-26 18:57 AgnieszkaZet 48 1759 zablokuj Od A do Zet (nabytego) odadozet.salon24.pl
...

Sosenko,
Serdecznie dziękuję za dobre słowo, szczególnie cenne, gdy tak się z szat odzieram i na widok publiczny wystawiam, w czym widzę pewne podobieństwo do sytuacji mego Mistrza na Golgocie - z szat odartego.

2009-03-26 20:11 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Hildegardo,
---

2009-03-26 20:12 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Agnieszko,
Kompozycja pierścieniowa: różaniec.

2009-03-26 20:13 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Pięknie
pomyślane.

2009-03-26 20:48 AgnieszkaZet 48 1759 zablokuj Od A do Zet (nabytego) odadozet.salon24.pl
...

Agnieszko, Prowincjałko,
W Różańcu również troska jest refrenem. Troska o człowieka. Przewija się w każdej z tajemnic. A tu - mały różaniec ze swoimi tajemnicami...

2009-03-26 20:51 SławekP 12 1659 zablokuj Wiara i Rozum teista.salon24.pl
...

Agnieszko,
Dziękuję za miłe słowa ("pięknie pomyślane") - nie do mnie jednak należy je kierować. Robiłam kolejne kroczki, nie wiedząc, gdzie mnie zaprowadzą. Przede mną jeszcze jedna notka w cyklu (na Niedzielę Palmową)... I ostatni krok.

2009-03-26 21:00 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Hmm,
brzmi dwuznacznie. Wiem jednak, że skoro jest początek, to i koniec musi nastąpić.
Pozdrawiam.

2009-03-26 21:12 AgnieszkaZet 48 1759 zablokuj Od A do Zet (nabytego) odadozet.salon24.pl
...

Hmm?
Ostatni krok w cyklu notek. Innych planów nie posiadam :)

2009-03-26 21:17 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

To się nazywa
dzielenie włosa na czworo - w moim wykonaniu ;) A sądziłam, że nie mam tego w naturze.
Może nie powinnam tego pisać tutaj, pod tą przejmującą notką. Ale przecież życie dalej się toczy... Idzie ku zdecydowanej wiośnie, ku Wielkiej Nocy.

2009-03-26 21:25 AgnieszkaZet 48 1759 zablokuj Od A do Zet (nabytego) odadozet.salon24.pl
...

Prowincjałko
Czytam od początku. Ostatnią notkę także przeczytam, ale już dziś chcę podziękować Ci za ten cykl. Czytałam w milczeniu, w poczuciu, że ingeruję w niezwykle intymną sferę, którą z takim zaufaniem zechciałaś przed nami tutaj odkryć. Wydawało mi się, że najlepszą formą uszanowania będzie moje milczenie. Do tej pory. Bo dziś jednak poczułam, że powinnam Ci podziękować za spędzone tu u Ciebie chwile. Chwile pełne zadumy.
Dziękuję zatem i serdecznie pozdrawiam.

2009-03-26 21:30 Ellenai 59 704 zablokuj między ciszą a ciszą... ellenai.salon24.pl
...

Agnieszko,
Napisałaś: życie dalej się toczy. Taki jest właśnie różaniec - ŻYCIOWY - o czym wyżej wspominał Sławek. Na ogół odmawiając modlitwę różańcową (Różaniec) wplatam w nią troski dnia codziennego: swoje, bliskich z reala i z wirtuala, świata całego...
A poza tym: staram się być i do tańca, i do różańca. To bardzo zdrowa proporcja :)

2009-03-26 21:36 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Ellenai,
Witam Cię serdecznie i bardzo dziękuję za to, co napisałaś. Ostatnia notka pewnie będzie dla mnie osobiście najtrudniejsza - dlatego tak bardzo cenne są głosy takie, jak Twój. Wszystkiego dobrego!

2009-03-26 21:39 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

prowincjałka
Zadumalem sie nad tą modlitwą. Nie czytałem poprzednich notek , poza poprzednią.
I wypowiem sie może złośliwie i jednostronnie: bardzo egoistyczna ta modlitwa.

2009-03-26 23:01 Krzysztof J. Wojtas 115 2451 zablokuj Okiem ogrodnika brakszysz.salon24.pl
...

Krzysztof J. Wojtas
@Nie czytałem poprzednich notek , poza poprzednią. /.../I wypowiem sie może złośliwie i jednostronnie
Każdy wypowiada sie tak, jak umie.

2009-03-26 23:26 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

prowincjałka
"Każdy wypowiada sie tak, jak umie."
Szkoda, że czasami bez dumania.

2009-03-27 05:55 Krzysztof J. Wojtas 115 2451 zablokuj Okiem ogrodnika brakszysz.salon24.pl
...

Krzysztof J. Wojtas
@Szkoda, że czasami bez dumania.
Zapomniał Pan przypomnieć: i bez czytania. A ja jeszcze dorzucę: i bez zrozumienia, i bez wyczucia. Niemniej miła jest ta Pańska samokrytyka. Pozdrawiam :)

2009-03-27 09:13 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

K.J. Wojtas
"bardzo egoistyczna ta modlitwa."
Ale co w niej takiego egoistycznego? Pan swoim dzieciom nie życzy dobrze?

2009-03-27 09:44 SławekP 12 1659 zablokuj Wiara i Rozum teista.salon24.pl
...

do komentarza Krzysztofa J. Wojtasa
Gdy czytam komentarze, takie jak ten Krzysztofa J. Wojtasa, niewątpliwie obraźliwy, ale i nie posiadający jakichkolwiek cech refleksji nad treścią notki, to zastanawiam kto zacz.
Wchodzę więc na blog wymienionej osoby, a tam notka między innymi o eutanazji. Zawierająca wiele słusznych uwag, a to o polskiej transformacji lat 90-ych, a to o przymusie ubezpieczeń, a to o postawach roszczeniowych. Ale każdą, nawet podłą rzecz można podać w ładnym papierku. Tak więc w notce Krzysztofa J. Wojtasa znajduje się takie pytanie: " Czyje życie jest cenniejsze?" Takie pytania często się pojawiają w ustach zwolenników eutanazji i ja do nich jestem już przyzwyczajony. Po przeczytaniu wspomnianej notki nie dziwię się już komentarzowi na Twoim blogu prowincjałko. Jakie poglądy, taki komentarz.
Pozdrawiam serdecznie.

2009-03-27 10:20 niegdyś pako 0 2 zablokuj
...

prowincjałka
Widzi Pani. Już po tym jednym Pani wpisie jest Pani całkowicie "przezroczysta" o ile chodzi o całokształt Pani drogi życiowej. Naprawdę daje sie to zauważyć. Oczywiście wszelkie szczegóły są Pani osobistymi przeżyciami i wiedzy o tym mieć nie można - i nie jest ona potrzebna.
Natomiast, co do samokrytyki.
Droga Pani. To przecież cały cykl Pani wpisów jest formą samokrytyki własnej drogi życiowej. To, że pisała Pani, że nie ma pretensji do życia i swoich wyborów jest właśnie wskazaniem, że jest wręcz przeciwnie. Tyle, że pewnie nawet przed sobą nie chce sie Pani do tego przyznać.
Bywa.
Ale też, żeby się rozliczyć przed samą sobą nie może Pani sama siebie okłamywać. Więc niech Pani zacznie od tego, co było złe i co było powodem tych złych wyborów.
Ja nie oczekuję wynurzeń - zwłaszcza teraz - właśnie zamknęła sie Pani w skorupie. I będzie bronic dostepu do "sanktuarium". Niech to Pani zrobi względem siebie i dla siebie.

2009-03-27 10:52 Krzysztof J. Wojtas 115 2451 zablokuj Okiem ogrodnika brakszysz.salon24.pl
...

SławekP
Dlatego, że jest projekcją własnego (Matki) rozumienia dobra dziecka. Tymczasem nie zawsze to, co chcą i rozumieja rodzice, jest dobrem dziecka. Czasami następuje "zagłaskanie " dobrocią i ubezwłasnowolnienie poprzez to w odniesieniu do podejmowania decyzji.
Dzieci wtedy zawsze będą kierować się opiniami rodziców.
Nie przeczę, że w znakomitej ilości przypadków rodzice maja racje i wskazują słuszną drogę. Ale zadaniem rodziców jest przygotować dzieci do samodzielnego życia, a nie kierowanie nimi do końca swych dni. To "odstawianie dzieci (już dorosłych) od piersi" bywa często najtrudniejszą dla rodziców decyzją. Zwłaszcza u przewrażliwionych mamuś.Bo dziecko może nie dać sobie rady, bo je skrzywdzą, bo.....
Już w Starym Testamencie są na ten temat uwagi.
Czy tego nie widać w tekście modlitwy? Wymienialiśmy już uwagi i jestem zawiedziony.

2009-03-27 11:04 Krzysztof J. Wojtas 115 2451 zablokuj Okiem ogrodnika brakszysz.salon24.pl
...

Krzysztof J. Wojtas
Apeluję o czytanie ze zrozumieniem:
1. Notka obecna ma numer 5/6, co oznacza, że będzie jeszcze jedna. Zgadza się?
2. Kilkakrotnie zapowiadałam w komentarzach (pod dwiema ostatnimi notkami również), że w końcowej notce przedstawię spojrzenie córki (czyli moje - jakby Pan tego jeszcze nie wychwycił) na opisane sprawy. To o co Panu biega?

2009-03-27 11:10 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

pako
Jątrzysz i nie rozumiesz. Dlatego nie dziwię się zbanowaniu.
Gwoli wyjaśnienia.
Właśnie dlatego wybrałem taką formę, aby pobudzić do myslenia. Jeśli prowincjałka zechce to zauważyć , to dobrze. Jeśli uzna to za atak na własną osobę i postawę życiową - ma prawo to zrobić. Ale wtedy utraci moralne prawo do uogólnień.
Tu chcę zwrócić uwagę na jeszcze jedno; nie zawsze "powszechnie głoszone prawdy" (nawet niektóre KK), są prawdami uniwersalnymi.
Chrześcijaństwo to trudna religia. W moim przekonaniu ma tylko 2 przykazania, ale też obowiązkiem chrześcijanina jast takie doskonalenie siebie, aby te 2 przykazania umieć zastosować stosownie do sytuacji. Przy wątpliwościach proszę przejść na 613.

2009-03-27 11:12 Krzysztof J. Wojtas 115 2451 zablokuj Okiem ogrodnika brakszysz.salon24.pl
...

Krzysztof J. Wojtas
Ponownie apeluję o czytanie ze zrozumieniem:
@Do PAKO: "Jątrzysz i nie rozumiesz. Dlatego nie dziwię się zbanowaniu."
Pako pisze o ZABLOKOWANIU (sam zlikwidował swój blog) a nie o "zbanowaniu". Rozróżnia Pan te dwa pojęcia?

2009-03-27 11:20 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

K.J. Wojtas
"Czy tego nie widać w tekście modlitwy?"
No właśnie o to chodzi, że nie widzę, inaczej bym się nie pytał. Jedyne z czym można by dyskutować, to słowa, które dotyczyć by mogły każdej modlitwy matki za dziecko: "Bo dziecko może nie dać sobie rady, bo je skrzywdzą, bo.....". Czy Pan chce, żeby pańskie dzieci doświadczały problemów, z którymi nie dadzą sobie rady? Jakie dobro Pan, jako ojciec, widzi z takich sytuacji? O co, wg Pana, powinna się modlić kochająca matka dla swojego dziecka?

2009-03-27 11:20 SławekP 12 1659 zablokuj Wiara i Rozum teista.salon24.pl
...

Krzysztof J. Wojtas
Gwoli wyjaśnienia. Nie zostałem zbanowany, tylko sam poprosiłem administrację salonu24 o usunięcie mojego konta. Więc nazwa "pako" jest zablokowana z innego powodu.
Co do mojego jątrzenia. Istnieją pewne formy zachowania w komunikacji międzyludzkiej, które przyjęło się przestrzegać, aby zachować pewien ład. Choć niektórzy są zwolennikami poglądu, którego nie podzielam, że w internecie zachowania chamskie to jest norma. Prowincjałka dobrze zauważyła, że przeczytał Pan jej notkę bez zrozumienia. Dodatkowo raniąc ją swym stwierdzeniem o egoizmie przytoczonej modlitwy. A tak poza tym, nie przypominam sobie, abyśmy przeszli na formę zwracania się do siebie na "Ty".

2009-03-27 11:24 niegdyś pako 0 2 zablokuj
...

Pako
Witam serdecznie i dziękuję za ciekawy komentarz :)

2009-03-27 11:26 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Krzysztof J. Wojtas
Panie Krzysztofie,
Różne są przyczyny, dla których ludzie piszą na blogach o sobie. O sprawach najintymniejszych i najboleśniejszych. Ale też dla nich osobiście najcenniejszych. Wyobrażam sobie, że w tych wpisach Prowincjałka zrobiła nam wszystkim dar z czegoś, co w tej chwili właśnie dla niej jest najcenniejsze. Żeby pokazać nam swoją wizję Sensu. Do takich, szczególnie do takich zwierzeń trzeba podchodzić na bosaka, z odsłoniętą głową i z pokorą. Ja nawet dopatrzyłam się w tym Pana wpisie jakiejś tam dobrej intencji (bardzo chciałam). Ale naprawdę nie w każdej sprawie MUSIMY się wypowiadać, jeśli to co mamy do powiedzenia może być raniące.

2009-03-27 11:46 hildegarda 20 366 zablokuj Blog. Wersja beta bez fleta hildegarda.salon24.pl
...

Zgadzam się z K.J. Wojtasem
Z tym, że rodzice, a zwłaszcza matki, zbyt często chca zawładnąc życiem swoich dzieci. I że jest to szkodliwe dla wszystkich.
Nie zgadzam się, że zacytowana modlitwa jest przejawem takiej własnie chęci zawładnięcia. Każda matka zrobi, co może, by uchronic dziecko przed nieszczęściem, nawet pod pociąg się rzuci, jeśli będzie taka potrzeba.
Czym innym jest niewypuszczanie dziecka z domu "bo może ktoś je napaśc", a czym innym wypuszczenie i modlitwa, by nic mu się nie stało.

2009-03-27 11:48 Pani Łyżeczka 184 3275 zablokuj Codzienność posrebrzana panilyzeczka.salon24.pl
...

Pani Łyżeczka, @
Dzięki za zrozumienie. Ale co do modlitwy. Proszę zauważyć, że właśnie jej treść próbuje "objąć" wszystkie przejawy aktywności życiowej.
Egoizm widzę zaś, w odniesieniu do poprzedniego wpisu, poprzez prośbe o długie życie. W domyśle - abym miała się kim zajmować do końca moich dni. To dlatego zaznaczyłem, że jest to złośliwość.
I jeszcze. Prowincjałka, jak można wnioskować z wpisu, nie założyła rodziny. Nie oceniam tego faktu - każdy musi to zrobić sam. Jednak nawet przy życiu zakonnym wspólnota staje sie rodziną.
Tymczasem są postawy matek, które "wymuszają" na dzieciach samotność np. poprzez wykazywanie negatywnych cech partnera(ki). I w jakiej sytuacji życiowej zostawiają swe dzieci. Czy to nie jest egoizm?
@
Nie podejmuję dyskusji - przy tym stopniu niezrozumienia uważam takową za niecelową.
Pozdrawiam

2009-03-27 12:11 Krzysztof J. Wojtas 115 2451 zablokuj Okiem ogrodnika brakszysz.salon24.pl
...

Krzysztof J. Wojtas
Kolejny apel o czytanie ze zrozumieniem:
Pisze Pan DO MNIE (córki):
@"Droga Pani. To przecież cały cykl Pani wpisów jest formą samokrytyki własnej drogi życiowej. To, że pisała Pani, że nie ma pretensji do życia i swoich wyborów jest właśnie wskazaniem, że jest wręcz przeciwnie. Tyle, że pewnie nawet przed sobą nie chce sie Pani do tego przyznać."
1. Nie zauważył Pan, że jest to cykl o drodze życiowej mojej MAMY, a nie o mojej? I że to Ona "w swym życiu niczego nie żałowała"? Że to Ona "nie miała pretensji do życia i swoich wyborów"? Mama - to Mama, ja - to ja. Czy jest Pan w stanie to zauważyć i nie mieszać tych dwóch osób?
2. Autorką notek jestem natomiast JA (córka). To ja piszę te teksty. Skoro dobrowolnie przedstwiam swoją Mamę w takim a nie innym świetle (w sposób krytyczny), to znaczy, ze zdaję sobie sprawę z Jej słabości. Po co więc wchodzi Pan z butami w tak delikatne sprawy i poucza mnie co do spraw, które pouczania nie wymagają - mieszając w dodatku rady dla nieżyjącej od 10 lat bohaterki tekstów, z radami dla tych tekstów autorki?
Nie wątpię w Pańskie dobre intencje, ale czasami dobre intencje to za mało.

2009-03-27 12:24 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Dziękuję:
Hildegardzie, Pani Łyżeczce, Pako oraz SławkowiP... Z serca :)

2009-03-27 13:00 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Dziękuję:
Mojej Mamie - za Jej modlitwę.

2009-03-27 13:05 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Panie Krzysztofie,
gdyby Pan przeczytał wszystkie notki z cyklu stałby się Pan świadomy dlaczego Mama Prowincjałki starała się objąć w modlitwie za Nią "wszystkie przejawy aktywności życiowej". Chciałbym, żeby moi rodzice tak się za mnie modlili.
Na jakiej podstawie sądzi Pan, że Pani Maria chciała zajmować się kimś do końca swoich dni?
Co do założenia rodziny, to rzeczywiście jest każdego sprawa indywidualna, choć uważam, że warto mieć poczucie, że nie robi się tego z jakiegokolwiek powodu "na siłę". Lepiej nie mieć męża/żony wcale, niż po kilku latach dręczyć się z powodu chęci rozwodu [dodam tylko od siebie, że jeśli się już dokonało aktu w wyniku którego począł się człowiek, wtedy dla dobra dziecka trzeba zacisnąć zęby i się "przemęczyć"]. O tym też był ten cykl, jednak Pan tego nie zauważył, bo nie mógł. Sprawa wygląda tak, że na podstawie fragmentu z całości coś Pan sobie wyobraził i ogłasza Pan, że to my jesteśmy ślepcami. Może jednak pora na spokojnie przeczytać całość?

2009-03-27 14:47 SławekP 12 1659 zablokuj Wiara i Rozum teista.salon24.pl
...

prowincjałka, SławekP, @
W swoich komentarzach starałem się od poczatku oceniać postawy, a nie osoby. Jak widzę następuje przekierowanie na dyskusję "osobową".
Fakt, że nie do końca także i ja oddzieliłem te kwestie. Tu przyznaję sie do winy, ale nakierowaniem zajmują sie Gospodarze Blogu. No i miałem nadzieję, że w tym duchu będą odczytywane moje uwagi.
Fakt publicznego rozważania stanów duszy jest mi przykry i niestosowny, dlatego z zasady i wewnętrznego przekonania sądziłem, że dyskusja nie może dotyczyć przeżyć konkretnej osoby, a jedynie wniosków ogólnych.
Tu, ogólnie, na podstawie 2 wpisów, sądzę, że jest to prezentacja łagodnej formy feminizmu. Dlatego na wstępie zaznaczyłem, że nie podoba mi sie wpis. I nie będę czytał wcześniejszych, gdyż nie jestem ciekaw tego typu roztrząsań - prowadzą w błędnym kierunku.

2009-03-27 17:35 Krzysztof J. Wojtas 115 2451 zablokuj Okiem ogrodnika brakszysz.salon24.pl
...

Panie Krzysztofie,
że się w tym przypadku akurat tak a nie inaczej życie potoczyło, nie oznacza to od razu feminizmu. Jako mężczyzna mogę Pana zapewnić, że nie doznałem od Autorki żadnej formy dyskryminiacji ze zwględu na płeć ;)

2009-03-27 18:09 SławekP 12 1659 zablokuj Wiara i Rozum teista.salon24.pl
...

SławekP
Feminizm nie musi być związany z dyskryminacją mężczyzn. Ja go odbieram jako nadwartościowanie kobiecości - a powinno być yang/yin, czyli wzajemne uzupełnianie.

2009-03-27 19:45 Krzysztof J. Wojtas 115 2451 zablokuj Okiem ogrodnika brakszysz.salon24.pl
...

K. Wojtas
Feminizm? Nie bardzo rozumiem. Czy uważasz postac ojca w tej historii za nieważną? Ukazaną w złym świetle? Podobnie jak niedoszlego męża Autorki? A co, jesli takie wlasnie byly te postacie?
Że juz nie pójdę dalej i nie powiem "Zdradzony(a) przez ojca", co JEST w Polsce zjawiskiem socjologicznym, choc nie przez ojcow zaiwinionym (a w kazdym razie dalece nie tylko).
Mnie w tej troche bergmanowskiej, choć i bardzo tutejszej historii uderzyły przede wszystkim wysokie wymagania, jakie Autorka wydaje się stawiac rodzicom, a zwlaszcza matce. Np. że oczekiwala od corki opieki na stare lata i dlatego - instrumentalnie - się do niej zbliżyla? A od kogo miala oczekiwać - od rządu? Od kogo jej sami oczekujemy, jesli mamy dzieci? A córka, jak sama pisze, oddalala się od matki, kiedy chciała, wyprowadzając się po prostu do pokoju ojca. To nie rodzaj szantażu uczuciowego?
Nie wiem dlaczego matka nie chciala corki odwiedzać w jej mieszkaniu, ale zastanawialabym się nad tym. Bo córka nie byla jej bliska? Cóż - kiedy naprawde do tanga trzeba dwojga.
Modlitwa zresztą o czym innym świadczy. I nie tylko modlitwa - nie widzę tu ani na chwilę opuszczenia dziecka przez matkę.

2009-03-27 20:43 sanseverina 1 0 82
...

Sanseverina, KJWojtas, SławekP
Dziękuję za wyważone głosy. Dyskusja powyższa oraz dyskusje wcześniejsze będą na pewno pomocne w opracowaniu notki ostatniej. Na razie tyle ode mnie. Pozdrawiam serdecznie.

2009-03-27 21:55 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Prowincjonałko
Dziękuję za cykl Twoich wpisów.
Przeczytałam cały Twój blog. Jest dla mnie bardzo cennym świadectwem.
Modliwa Twojej mamy jest bardzo ładna, ale i też bardzo naturalna. Myślę, że każda matka tak właśnie modli się za swoje dzieci, choć innymi słowami. Mam pewność, że modlitwa jest najcenniejszym darem jaki możemy ofiarować kochanej osobie.
Pozdrawiam serdecznie.

2009-03-27 22:31 Yanka 0 857 zablokuj yanka.salon24.pl
...

Yanko,
Mogę tylko dziękować za to, co napisałaś. ŚWIADECTWO - to jedyne słowo, które może nadać sens publicznemu obnażaniu tajemnic własnego życia. Wszystkiego dobrego :)

2009-03-27 23:19 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

K.J. Wojtas
Czyli Autorka powinna wymyślić jakąs fikcyjną postać, żeby sprostać zadaniu postawionym przez yang/yin? W moim odczuciu nie na tym polegał ten cykl, żeby pozabawiać trochę publiczność. To miała być prawda. Taka, jaka się zdarzyła. Ale jeśli już się upierać przy wartościowaniu, to i tak nie do przebicia jest postać pewnego Mężczyzny. Niech Pan spojrzy chociażby do Kogo modli się Mama Autorki.

2009-03-27 23:38 SławekP 12 1659 zablokuj Wiara i Rozum teista.salon24.pl
...

INFORMACJA
Zapowiadana wcześniej na Niedzielę Palmową notka kończąca cykl - "Wysłuchane modlitwy" - pisze się, ale coś nie może się napisać. Zamieszczę ją więc, jak ją napiszę. A napiszę ją, jak Bóg da :)
Pozdrawiam serdecznie :)

2009-04-05 20:56 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

No ładnie
a ja tu siedzę i czekam :-)
Pozdrawiam serdecznie!

2009-04-05 21:03 hildegarda 20 366 zablokuj Blog. Wersja beta bez fleta hildegarda.salon24.pl
...

Hildegardo,
Dziękuję i przepraszam - Ciebie oraz inne osoby, które zapamiętały podany przez mnie termin. Chciałam dzisiaj skończyć cykl, żeby już nie pisać w Wielkim Tygodniu, a tu taki klops :) Słowa przestały mi się kleić w zdania. Nie przeskoczę tego :)
Przy okazji dziękuję Ci za dobre słowo na moim drugim blogu :))

2009-04-05 21:15 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Prowincjałko,
może być nawet po Świętach - w końcu to nie "wyścig pokoju" ;) Wszystkiego człowiek nie zaplanuje...

2009-04-05 22:16 SławekP 12 1659 zablokuj Wiara i Rozum teista.salon24.pl
...

SławkuP,
Otóż to: wszystkiego człowiek nie zaplanuje... Człowiek strzela, Pan Bóg kule nosi :)
W tej chwili notka, która miała być ostatnia w tym cyklu rozrosła mi się do osobnego "mini-cyklu". Muszę to przemyśleć i dopracować.

2009-04-06 06:18 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl


TEKST - tutaj


.