KOMENTARZE do: Człowiek w przyciasnych butach

+
Wieczne odpoczywanie, racz mu dać, Panie. A światłość wiekuista niechaj mu świeci. Niech odpoczywa w pokoju. Amen.

2009-02-19 10:41 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Prowincjałko
Bardzo lubię te Twoje notki o prawdziwych ludziach, Twoich przodkach. Tyle w nich zrozumienia dla ludzkiej słabości... Oby nasze dzieci umiały kiedyś wykazać się wyrozumiałością dla nas.
PS. A pierwszego-jedynego dnia pokoju zwyczajnie po ludzku Ci zazdroszczę.

2009-02-19 10:53 Pani Łyżeczka 184 3271 zablokuj Codzienność posrebrzana panilyzeczka.salon24.pl
...

Łyżeczko,
Życie: życie uczy nas zrozumienia i wyrozumiałości. Pokój: pokój z Tobą, Łyżeczko :)

2009-02-19 11:40 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Prowincjałko,
Nieceniony przez ojca, wychowywał się hołubiony przez matkę i starsze siostry.
Tu jest coś, o czym rozmawiałaś niedawno z Laine. Czegoś zabrakło, czegoś było za dużo...
Wydaje mi się, że pokazałaś Ojcu tym ostatnim gestem, że jednak można się z tego wyzwolić, że nie trzeba przez cały czas sobie i innym czegoś tam udowadniać, że trzeba żyć swoim życiem, w jego głębokiej pełni, czyli tam, gdzie jest Pokój.
Dziękuję Prowincjałko, że jednak zdecydowałaś się na opublikowanie tych słów. Dają mi wiele do myślenia.

2009-02-19 12:02 SławekP 12 1659 zablokuj Wiara i Rozum teista.salon24.pl
...

SławkuP,
Dziękuję za podziękowanie. To była bardzo trudna notka. Rozumiem, że nie przekroczyłłam granicy... nawet nie potrafię nazwać - czego. Wiem jednak, że w moim pisaniu na tej granicy balansuję :)

2009-02-19 15:10 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Rytm
serca współbrzmi rytmowi słów. Rytm serc.
Pozdrawiam serdecznie.

2009-02-19 18:44 AgnieszkaZet 47 1751 zablokuj Od A do Zet (nabytego) odadozet.salon24.pl
...

Melodia
Jesteś absolutnie niesamowita, Agnieszko :) Ta melodia języka, ten rytm słów - same przyszyły, od pierwszego zdania, ja tylko im się poddałam. Wiedziałam, że gdzieś ten sposób pisania już słyszałam. I wtedy pomyślałam o Tobie :)

2009-02-19 20:20 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Autorko
Bardzo lubię wspomnienia.Przeczytałem wszystko to co Pani do tej pory napisala.Ktoś w komentarzu napisał,że starość jest straszna.Napewno, starość nie jest łatwa,ale powolne umieranie w chorobie jest o wiele straszniejsze.Opowieści o starych ludziach budzą we mnie ciekawość i łzy.Myśli lecą do moich wspomnień.Gdy widzę opuszczony dom,to zawsze mam łzy w oczach.W swojej wyobrazni rysuję twarze ludzi którzy tam mieszkali.Wymyślam ich troski i radości.Dziękuję za możliwość popatrzenia na zdjęcia ludzi,którzy odeszli z tego świata.Uważam że mniej istotne jest jak się przeżyło wspólny czas z ludzmi na fotografii,ważniejsze jest jak się o nich pamięta.Widać że Pani pamięta i to jest piękne,najpiękniejsze na świecie.Chciałbym bardzo, aby kiedyś moja wnuczka pokazywała zdjęcia za mną.Pani dziadkowie mogą być dumni z Pani.Moja córka nazywa to melancholią.Mówi że trzeba z żywymi naprzód iść.Młoda jest.

2009-02-19 22:46 glans 0 433 zablokuj
...

Glans
Witam i dziękuję. Pomyślałam sobie, że być może moje pisanie ma jeszcze i ten sens, że zachęci niektórych do zainteresowania się przeszłością: opowieściami, pamiątkami... Oraz refleksją nad nimi.

Pisze Pan: "mniej istotne jest jak się przeżyło wspólny czas z ludzmi na fotografii,ważniejsze jest jak się o nich pamięta"
Do takiej mądrości dochodzi się właśnie przez refleksję, przez medytowanie nad przeszłością.
Bardzo serdecznie pozdrawiam.

2009-02-19 23:20 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

prowincjałko
Właśnie przed chwilą skończyłem oglądać film “Ciekawy przypadek Benjamina Buttona” o człowieku, którego życie biegło w przeciwnym kierunku – od starca po niemowlę. Jest to adaptacja noweli F. Scotta Fitzgeralda.
Polecam, bo to o zgodzie na życie i na jego bieg, jakikolwiek by nie był.

*

Mój przyjaciel urodzony niedaleko Królewca, a dorastający na Ziemiach Zachodnich, wyjawił mi kiedyś, że ze swoim ojcem pogodził się dopiero, gdy ten był na łożu śmierci. Obaj też , okazało się, mamy podobny stosunek do śmierci po odejściu najbliższych – czekamy na spotkanie z nimi.

*

Na koniec kolejny wiersz.



niebo niespełnienia


trawy przekwitły zżółkły i włosy zbielały
niestety puste kłosy u wyjściowych wrót

choć Ziemia mknie wśród mgławic sierpnia
ani kropli pod niebem niespełnienia



Pozdrawiam.

2009-02-20 00:34 Kisiel 299 2806 zablokuj Imiona rzeczy.blog Kisiela andrzej11.salon24.pl
...

granica
Chodzi o granicę zachowania dobrego imienia opisywanej osoby, jak przypuszczam, a jednocześnie o granicę pomiędzy prawdą a zbytnim upiększaniem; o granicę między skargą a czcią należną rodzicom; i w końcu o granicę między obawą a pokojem...

2009-02-20 00:59 SławekP 12 1659 zablokuj Wiara i Rozum teista.salon24.pl
...

Kisielu,
Cieszę się, że wróciłam tutaj - mimo tak późnej pory. Serdecznie witam i bardzo dziekuję: za wiersz, za wspomnienie, za rekomendację...
I jeszcze piszesz: "stosunek do śmierci po odejściu najbliższych – czekamy na spotkanie z nimi"... W jednej z kolejnych notek pewnie coś na ten temat napiszę - coś zaskakującego i jednocześnie niezaskakującego... Wybacz, że nie piszę o tym teraz, ale ta myśl wymaga szerszego kontekstu.
Zapraszam więc, Ciebie i wiersze - jak zawsze :)

2009-02-20 01:24 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

granica
I jeszcze jest granica między mową a milczeniem...

2009-02-20 01:26 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

Kisielu,
A propos filmów. Jeśli będę miała okazję, napewno obejrzę film, który polecasz - może nawet zdobędę się na przeczytanie książki?...
Natomiast ja chciałabym wspomnieć o innm filmie - "Historie kuchenne"/"Kitchen Stories", który mam dostać do obejrzenia w przyszłym tygodniu. Podobno jest to świetna komedia na temat "naukowej organizacji pracy w kuchni", której fanem był mój nieżyjący Tatuś (vide notka) :)

2009-02-20 13:55 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl
...

prowincjałko
U mnie w domu "nienaukowa praca w kuchni" należy do mnie :)
pozdrawiam

2009-02-20 14:27 Kisiel 299 2806 zablokuj Imiona rzeczy.blog Kisiela andrzej11.salon24.pl
...

komentarz
Się uśmiechnęłam.

2009-02-21 09:39 Sosenka 271 5520 zablokuj ... sosenka.salon24.pl
...

prowincjałko
do naukowej organizacji pracy w kuchni
http://kitchenretro.blogspot.com/2008_02_01_archive.html

2009-02-21 16:57 Kisiel 299 2806 zablokuj Imiona rzeczy.blog Kisiela andrzej11.salon24.pl
...

Kisielu,
Dziękuję za ten cenny przyczynek do tematu :) W porównaniu z książką, o której wspominałam, jest on całkiem strawny, niestety :)

2009-02-21 19:34 prowincjałka 29 1948 zablokuj rzeczy drugie prowincjalka.salon24.pl


TEKST - tutaj


.